בית הדין בהאג: התובעת הראשית מסיימת את תפקידה

    שלמה ריזל No Comments on בית הדין בהאג: התובעת הראשית מסיימת את תפקידה

    התובעת הראשית של בית הדין הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, מסיימת היום את תפקידה בארגון, לאחר קרוב לתשע שנים | בנסודה תוחלף בעו"ד בריטי, קארים חאן שעשוי להיות טוב יותר לישראל

    בית הדין הפלילי בהאג צילום: Hanhil from the Nederlandstalige Wikipedia
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התובעת הראשית של בית הדין הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, מסיימת היום (רביעי) את תפקידה בארגון, לאחר קרוב לתשע שנים. בנסודה, פרקליטה ילידת גמביה, לקחה חלק מרכזי בהכרה של הרשות הפלשתינית כמדינה על ידי בית הדין, ובסמכויותיו של בית הדין לדון בפשעי מלחמה שביצעה לכאורה ישראל, כולל במבצע "שומר החומות".

    לפני 4 חודשים נבחר עורך הדין הבריטי, קארים חאן לכהן כתובע הבא של בית הדין, לתקופת כהונה שתימשך 9 שנים.

    בחירתו של עו"ד קארים חאן לתובע של האג מביאה לאנחת רווחה מסוימת בישראל. בכירים בירושלים העדיפו אותו מבין ארבעת המועמדים שעמדו אתמול להצבעת נציגי 123 המדינות החברות בבית הדין. הם אמרו כי הוא נחשב לפרגמטי וכי הוא מתנגד ל"פוליטיזציה" של בית הדין.

    כזכור, לפני מספר חודשים החליט בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לאשר פתיחה בחקירה כנגד ישראל וחמאס בחשד לפשעי מלחמה וקבע כי לביה"ד יש סמכות שיפוט בשטחים, על אף שאינם בגדר מדינה.

    בארה"ב הודיעו כי הם מתנגדים להחלטת בית הדין. דובר משרד החוץ האמריקני מסר כי 'ארצות הברית מתנגדת להחלטה שקבעה כי לבית המשפט הבין-לאומי יש סמכות שיפוט הנוגעת לפשעי מלחמה שבוצעו בשטחים פלסטיניים'.

    שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן גינה את ההחלטה: "החלטת בית הדין הפלילי הבין-לאומי היא חרפה, וישראל דוחה אותה על הסף. החלטה פוליטית שנגועה באנטישמיות, ולא במקרה גם ישראל וגם ארצות הברית אינן חברות בגוף המעוות הזה".



    0 תגובות